ZDROWO JEM, WIEM CO JEM
Tematyka związana ze zdrowym odżywianiem jest bardzo bliska uczniom naszej szkoły, stąd klasa III z dużym zaangażowaniem przystąpiła do realizacji projektu “Zdrowo jem, więcej wiem” organizowanym przez Fundację BOŚ. Uczniowie rozwiązywali zagadki o warzywach i owocach, segregowali produkty z podziałem na warzywa i owoce w formie zabaw interaktywnych. W trakcie zajęć z dużą mocą podkreślana była potrzeba mycia spożywanych produktów żywnościowych oraz przestrzegania zasad higieny podczas ich spożywania. Wyciągnięte wnioski uczniowie skonfrontowali z wiadomościami, jakie uzyskali od p. dietetyk / po obejrzeniu filmu/. Analizując materiał podkreślili znaczenie spożywania świeżych warzyw i owoców. Rozpoczęli także hodowlę szczypiorku i fasoli, które będą kontynuowali w domu ze względu na wprowadzenie zdalnego nauczania. Rozkodowanie magicznego warzywno – owocowego uśmiechu wg kodu przedstawionego przez nauczyciela było inspiracją do samodzielnego zaprojektowania i wykonania prac pt.” Jem warzywa i owoce”. Podczas realizacji projektu spotkali się także z bohaterem lektury ” Kubuś Puchatek”. Spotkanie z Puchatkiem zainicjowało rozmowę nt. wartości spożywanych produktów, niebezpieczeństw płynących z nadmiernego spożywania słodkości. Poruszyli również tematykę związaną z kalorycznością spożywanych produktów oraz koniecznością kontrolowania ilości spożywanych kalorii. Wskazane zostały także wartości odżywcze oraz wyższość produktów nieprzetworzonych nad przetworzonymi. Uczniowie wskazali na konieczność analizowania składu kupowanych produktów. W grupach przygotowali również pantomimy, w których promowali spożywanie warzyw i owoców, wskazując na konieczność eliminacji ze swojej diety słodycze. W słuszności podjętych decyzji utwierdził uczniów film z serii „ Przygody Stasia i Oli – sól, cukier, przyprawy” wskazujący niebezpieczeństwa wynikające z nadmiernego spożywania cukru. Uczniowie przygotowali także dla Rodziców foldery promujące zdrowy styl życia. Samodzielnie opracowali ich szatę graficzną oraz wybrali treści, które w nim zamieścili. Wspólnie klasa podjęła decyzję o przygotowaniu konkursu dla klasy I i II celem promowania zdrowych nawyków żywieniowych. Samodzielnie zostały przygotowane zakodowane warzywa i owoce, które po wydrukowaniu trafiły do młodszych kolegów w ramach konkursu w kl I i II na najpiękniej rozkodowane ilustracje.