BOHATERON’21
Jak każdego roku akcja wzbudziła wśród społeczności naszej szkoły ogromny entuzjazm. Uczniowie poczynając od najmłodszych klas z ogromnym zaangażowaniem wykonywali kartki dla Powstańców Warszawskich. Zajęcie budziły ogrom emocji.
Każdego roku podczas wspólnych dyskusji pojawiają się wspomnienia o Babciach i Dziadkach, którzy walczyli podczas II wojny światowej. Poznajemy sylwetki Powstańców – pada wówczas mnóstwo pytań oraz słów uznania. Klasy I – III z niezwykłym zaciekawieniem obejrzały opowieść teatralną ” Niebajka o Powstaniu Warszawskim”, która pozwoliła najmłodszym uczestnikom projektu , w prosty sposób wyjaśnić czym jest bohaterstwo, czyn patriotyczny i co zrobić, by móc się nazwać patriotą. Utrwaliliśmy symbole narodowe, śpiewaliśmy piosenki o Ojczyźnie. Rozmawialiśmy o poświęceniu najmłodszych uczestników powstania, o ich dzisiejszych trudnościach, kiedy sa już starszymi ludźmi i możliwości wsparcia Ich z naszej strony. Uczniom klasy II, którzy pod okiem wychowawcy p. Klaudii Pakieła realizowali cykl zajęć o Ojczyźnie /na które zaprosili gości, organizując zajęcia otwarte/ spotkanie z Bohateronem dało możliwość pełniejszego zrozumienia co znaczy pamięć o historii – o niezwykłych ludziach, dzięki którym dzisiaj żyją w wolnym kraju.
Fantastycznym posunięciem było przygotowanie słuchowiska przez p. Magdalenę Górską (scenariusz) i Wojciecha Urbańskiego (reżyseria) dla uczniów klas IV – VI „Mały roznosiciel nadziei.” pozwalające uwierzyć, że nawet w najtrudniejszych chwilach pojawia się promyk nadziei. Taka forma bardzo pobudziła wyobraźnię dzieci. Była okazją do nawiązania do współczesności. Powstały fantastyczne piktogramy – uczniowie pięknie wyciągali wnioski, wchodzili w emocje Warszawiaków i najmłodszych uczestników powstania oraz ich rodzin. W klasie VII spotkanie “Co za historia…” pogłębiło wiadomości uczniów. Nie zabrakło również nawiązania do dzisiejszych czasów. Wszystkie klasy podjęły jednogłośnie podjęły decyzję o przygotowaniu kart dla Powstańców. Łącznie przesłaliśmy ich 74. Uczniowie w większości samodzielnie przygotowali teksty podziękowań i życzeń. Część uczniów wskazała konkretnych Powstańców, dla których przygotowali karty Jako koordynatorki byłyśmy bardzo wzruszone czytając słowa podziekowania płynące prosto z dziecięcych serc. stąd dzielimy się tymi pięknymi wypowiedziami w galerii.
W przyszłym roku na pewno nas nie zabranie wśród przyjaciół Bohaterona 🙂